Cel gry
Celem gry jest zbieranie tokenów i odpowiadanie na pytania, aby zdobywać punkty. Gra angażuje graczy w interaktywny sposób, łącząc elementy edukacyjne z zabawą.
Jak grać?
- Poruszanie Samochodem: Gracz kontroluje samochód, używając klawiszy strzałek na klawiaturze. Samochód porusza się w górę, w dół, w lewo lub w prawo.
- Zbieranie Tokenów: Gracz musi złapać pojawiający się na planszy token (czerwone kółko). Po zebraniu tokena gracz zostaje poproszony o odpowiedź na pytanie.
- Odpowiadanie na Pytania: Po złapaniu tokena gracz otrzymuje pytanie (matematyczne lub z wcześniej dodanych pytań). Gracz ma za zadanie wprowadzić poprawną odpowiedź.
- Zdobywanie Punktów: Poprawna odpowiedź nagradza gracza punktem. Gracz zdobywa 5 punktów, aby wygrać grę.
- Strata Życia: Błędna odpowiedź skutkuje utratą życia. Gra kończy się, gdy gracz straci wszystkie trzy życia.
Elementy Gry
- Plansza: Gra odbywa się na planszy o wymiarach 400x400 pikseli z pudrowo-niebieskim tłem.
- Token: Czerwony token, który zmienia położenie po każdorazowym zebraniu.
- Samochód: Zielony prostokąt reprezentujący samochód gracza.
- Punkty i Życia: Gracz ma trzy życia, a punkty są wyświetlane na banerze.
- Regulacja Prędkości: Gracz może regulować prędkość poruszania się tokena oraz samochodu za pomocą suwaków.
Dodatkowe Funkcje
- Dodawanie Pytań: Gracz ma możliwość dodawania własnych pytań do bazy, co zwiększa różnorodność i utrzymuje świeżość rozgrywki.
- Prawidłowe Odpowiedzi: Po błędnej odpowiedzi gra wyświetla poprawną odpowiedź na chwilę, co pomaga w nauce.
Koniec Gry
- Gra kończy się, gdy gracz osiągnie 5 punktów lub straci wszystkie życia. Wtedy na planszy wyświetla się komunikat o wyniku, a gra zamyka się po chwili.
Gra została wykonana w IDLE Python za pomocą ChatGPT - Narzędzia od OpenAI.
Wykonanie: Adix