Featured

Gra ortograficzna

Ta gra to edukacyjna zabawa, której celem jest poprawne rozpoznawanie i poprawianie błędów ortograficznych w słowach z polskimi znakami diakrytycznymi. Gra działa w sposób interaktywny, a jej mechanika jest prosta. Gra losowo wybiera słowo z listy trudniejszych słów, które zawierają polskie znaki diakrytyczne (np. "żółw", "rzeczywistość", "trzęsienie")

 

Pobierz >>

Featured

Ping-pong matematyczny w Pythonie

Gra to modyfikacja klasycznego Ponga z dodatkiem matematycznego akcentu w postaci wzorów pól figur geometrycznych.

  1. Gra odbywa się na boisku przypominającym klasyczne pole gry w Ponga, z dwiema paletkami sterowanymi przez graczy i poruszającą się piłką.
  2. Celem gry jest zdobycie punktów poprzez sprawienie, by piłka ominęła paletkę przeciwnika i dotarła do jego krawędzi boiska.
  3. Gracze sterują paletkami za pomocą klawiszy — lewy gracz używa klawiszy W i S, a prawy strzałek góra i dół.
  4. Prędkość piłki można ustawić przed rozpoczęciem gry za pomocą suwaka znajdującego się w interfejsie.
  5. Gra kończy się, gdy jeden z graczy zdobędzie pięć punktów, co jest równoznaczne z jego wygraną.
  6. Każdemu z graczy losowany jest jeden wzór na pole geometrycznej figury, wyświetlany po jego stronie boiska.
  7. W trakcie rozgrywki wzory te nie wpływają bezpośrednio na mechanikę gry, ale stają się istotne na jej zakończenie.
  8. Po zdobyciu pięciu punktów wyświetlany jest komunikat o zwycięstwie oraz wzór na pole figury geometrycznej przypisanej zwycięzcy.
  9. Piłka odbija się od paletek i krawędzi góra-dół, ale jeśli opuści boisko po bokach, punkt zdobywa przeciwnik.
  10. Gra zachęca do współzawodnictwa i przypomina jednocześnie o wzorach geometrycznych, co łączy zabawę z elementami edukacyjnymi.

 

pobierz >>

 

Wykonanie: Dawid przy pomocy AI

Featured

Zgadnij grupę figury

"Zgadnij grupę figury" to edukacyjna gra konsolowa stworzona w Pythonie, która łączy zabawę z nauką. Gracz musi przyporządkować losowo wybraną figurę do jednej z trzech grup: geometryczne, przestrzenne lub dekoracyjne. Na początku gry wyświetlana jest lista dostępnych kategorii, co ułatwia orientację. Po każdej odpowiedzi program informuje, czy była poprawna, a w razie błędu podaje właściwą grupę. Gra pozwala na rozwijanie wiedzy o figurach i ich klasyfikacji w prosty i angażujący sposób. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi jest odpowiednia zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Każda runda jest inna, co sprawia, że gra jest dynamiczna i wciągająca. Po zakończeniu rundy użytkownik decyduje, czy chce grać dalej. To świetne narzędzie dla nauczycieli i rodziców, a także inspiracja dla początkujących programistów. Prostota kodu umożliwia łatwe dostosowanie gry do własnych potrzeb.

 

 

pobierz >>

 

Wykonanie: Penecjator & Antek

Featured

"Zgadnij Figurę"

### Opis gry: **"Zgadnij Figurę"**

Witaj w ekscytującej grze **"Zgadnij Figurę"**, w której Twoim zadaniem jest rozpoznanie i nazwanie różnych figur geometrycznych! Oto, co czeka Cię podczas rozgrywki:

---

### **Zasady gry:**
1. Na ekranie zostanie narysowana losowa figura geometryczna (np. kwadrat, prostokąt, koło, trójkąt, pięciokąt).
2. Twoim celem jest wpisanie poprawnej nazwy figury, którą widzisz.
3. Każda poprawna odpowiedź to 1 punkt, ale uważaj – za błędną tracisz 1 punkt!
4. Gra kończy się, gdy zdobędziesz **5 punktów**.

---

### **Dodatkowe informacje:**
- Figury nie powtarzają się podczas rozgrywki, więc każda runda przynosi nowe wyzwanie!
- Po zakończeniu gry otrzymasz szczegółowe podsumowanie:
- Ile razy udało Ci się poprawnie zgadnąć figurę.
- Ile prób podjąłeś w trakcie rozgrywki.

---

### **Cel gry:**
Sprawdź swoją spostrzegawczość, znajomość figur geometrycznych oraz refleks w tej szybkiej i edukacyjnej grze!

---

**Gotowy na wyzwanie?** Uruchom grę, skup się i pokaż, że znasz wszystkie figury geometryczne! 🚀

Pobierz >>

Featured

Test o komputerze w Python

Witaj w teście wiedzy o komputerach! Gra polega na odpowiadaniu na serię pytań związanych z technologią i komputerami. Na ekranie pojawi się pytanie z czterema możliwymi odpowiedziami — wybierz tę, którą uważasz za poprawną, i zatwierdź swój wybór.

  • Różnorodne pytania: Zagadnienia dotyczą takich rzeczy jak CPU, RAM, systemy operacyjne i inne podstawy komputerów.
  • Sprawdzenie odpowiedzi: Po zatwierdzeniu odpowiedzi dowiesz się, czy była poprawna.
  • Podsumowanie: Na końcu testu wyświetlony zostanie Twój wynik, abyś wiedział, jak poszło!

To świetna okazja, aby sprawdzić swoją wiedzę i nauczyć się czegoś nowego o komputerach. Powodzenia!

 

 

Gra została wykonana w IDLE Python za pomocą ChatGPT - Narzędzia od OpenAI.

Pobierz Program>>

Wykonanie: Płaszczka

Featured

Quiz o fizyce w Python

Witaj w quizie z fizyki! To gra, która sprawdzi Twoją wiedzę z różnych dziedzin fizyki, od podstawowych po bardziej zaawansowane zagadnienia. Zmierz się z zestawem pytań wielokrotnego wyboru i zobacz, jak dobrze radzisz sobie z teorią fizyki!

Jak grać:

  • Na ekranie pojawi się pytanie oraz trzy możliwe odpowiedzi.
  • Wybierz odpowiedź, która Twoim zdaniem jest poprawna, klikając na nią.
  • Po każdej odpowiedzi dowiesz się, czy byłeś poprawny, a jeśli nie, zobaczysz, jaka była poprawna odpowiedź.

Cel gry:

Zdobądź jak najwięcej punktów, udzielając poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania! Po zakończeniu quizu zobaczysz swój wynik, który powie Ci, jak dobrze znasz fizykę.

Powodzenia!

Gra została wykonana w IDLE Python za pomocą ChatGPT - Narzędzia od OpenAI.
 
 
 
Wykonanie: lukas
Featured

GRA MATEMATYCZNA W PYTHON - WYŚCIGI SAMOCHODOWE

Cel gry

Celem gry jest zbieranie tokenów i odpowiadanie na pytania, aby zdobywać punkty. Gra angażuje graczy w interaktywny sposób, łącząc elementy edukacyjne z zabawą.

Jak grać?

  1. Poruszanie Samochodem: Gracz kontroluje samochód, używając klawiszy strzałek na klawiaturze. Samochód porusza się w górę, w dół, w lewo lub w prawo.
  2. Zbieranie Tokenów: Gracz musi złapać pojawiający się na planszy token (czerwone kółko). Po zebraniu tokena gracz zostaje poproszony o odpowiedź na pytanie.
  3. Odpowiadanie na Pytania: Po złapaniu tokena gracz otrzymuje pytanie (matematyczne lub z wcześniej dodanych pytań). Gracz ma za zadanie wprowadzić poprawną odpowiedź.
  4. Zdobywanie Punktów: Poprawna odpowiedź nagradza gracza punktem. Gracz zdobywa 5 punktów, aby wygrać grę.
  5. Strata Życia: Błędna odpowiedź skutkuje utratą życia. Gra kończy się, gdy gracz straci wszystkie trzy życia.

Elementy Gry

  • Plansza: Gra odbywa się na planszy o wymiarach 400x400 pikseli z pudrowo-niebieskim tłem.
  • Token: Czerwony token, który zmienia położenie po każdorazowym zebraniu.
  • Samochód: Zielony prostokąt reprezentujący samochód gracza.
  • Punkty i Życia: Gracz ma trzy życia, a punkty są wyświetlane na banerze.
  • Regulacja Prędkości: Gracz może regulować prędkość poruszania się tokena oraz samochodu za pomocą suwaków.

Dodatkowe Funkcje

  • Dodawanie Pytań: Gracz ma możliwość dodawania własnych pytań do bazy, co zwiększa różnorodność i utrzymuje świeżość rozgrywki.
  • Prawidłowe Odpowiedzi: Po błędnej odpowiedzi gra wyświetla poprawną odpowiedź na chwilę, co pomaga w nauce.

Koniec Gry

  • Gra kończy się, gdy gracz osiągnie 5 punktów lub straci wszystkie życia. Wtedy na planszy wyświetla się komunikat o wyniku, a gra zamyka się po chwili.

 

Gra została wykonana w IDLE Python za pomocą ChatGPT - Narzędzia od OpenAI.

 

 

Pobierz program>> 

 

Wykonanie: Adix

board-911636_1920.jpg

 

Copyright © 2024 Koło informatyczne PSP 14 Opole

Wykonanie: Uczniowie PSP 14

Opiekun koła: Dawid Waldowski

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.